Volgers

Volgers

donderdag 13 december 2018

doorlopen!





De hoofdstraat van ons dorp heeft als kerstversiering aan elke lantaarnpaal een klein kerstboompje om grondhoogte. Een walhalla voor honden. Bij elke boom gaat de poot omhoog en wordt een boodschap achtergelaten voor andere viervoeters.
In de vroege ochtend fiets ik daar met Merle. Ook zij wil langdurig snuffelen bij elke boom. En zelfs als teef de achterpoot omhoog gooien. "Doorlopen jij"roep ik dan elke keer. De kerstversiering maakt, dat mijn ronde langer duurt.
 Waar ik ook rekening mee moet houden, zijn de boodschappen. Wij eten niet uitgebreid met de feestdagen. Maar toch wel met lekkere dingetjes. Helaas bezorgt de internet-boer niet tussen kerst en de jaarwisseling. Ook de kaaskraam is er niet. Dus moet ik sommige levensmiddelen van te voren inslaan. En voor de rest naar de winkel. Maar ik heb zo'n hekel aan die koop- en vreetgekte in de supermarkten. Ik zoek een stil moment uit.

2 opmerkingen:

  1. Daar zullen zeker heel wat hondenpootjes opgetild worden ,ik vraag me af hoe de boompjes er binnenkort uitzien .Maar het is op zich een leuk idee . En vreselijk die karren vol ,ik kijk af en toe mijn ogen uit .Ook wij doen gewoon met die dagen ,niks geen gekte wat eten betreft.

    BeantwoordenVerwijderen