Volgers

Volgers

vrijdag 28 december 2018

goede buur





Mijn man had lekkage in de auto. Hij is naar het weekendhuisje van zijn broer gegaan. Daar kan hij sleutelen en alles laten liggen tijdens een koffie-of nadenkpauze.
Toen belde gisteren een vriendin. Haar man werd plotseling opgenomen in het ziekenhuis. Of ik voor de smurf kon zorgen. Natuurlijk doe ik dat. Alleen voor Merle is het moeilijk. Die doet nu kleine traag lopende rondes.
Dan is er de buurvrouw "Oh ik ben vrij en neem Merle wel mee". Het was een wandeling van een uur. Heerlijk,de hond was alle energie kwijt en liep later heel rustig en al wachtend mee op de wandeling met die trage smurf.
Net gaat de telefoon. Het baasje van de smurf is onverwacht overleden vanochtend. Dat wordt een zware tijd voor mijn vriendin. Ik zal haar man ook missen. Als ik naar ons schuurtje kijk, denk ik altijd aan die vriend. Dat heeft hij voor ons gebouwd. Een mooie herinnering.

7 opmerkingen:

  1. Wat naar voor je vriendin. Maar ze heeft aan jou een goede vriendin zo te lezen.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat verdrietig om te lezen .Sterkte voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat triest, als een overlijden zo onverwachts komt! Veel sterkte voor je vriendin, en ik denk dat ze aan jou een goede steun zal hebben (jullie zelf uiteraard ook heel veel sterkte gewenst)

    BeantwoordenVerwijderen