Volgers

Volgers

dinsdag 11 december 2018

lichtjes





Vorige week verschenen steeds meer lichtjes in de straten. Mensen hebben heel verschillende buiten kerstversieringen. Het heeft voor mij een groot voordeel. Meer licht, als ik in het donker de hond uitlaat.
Wat ik elke ochtend weer mooi vind, is de dorpskerstboom. Ik fiets de hoek om en in alle stilte staat daar een grote boom met zijn lichtjes te stralen. Het feit, dat er bijna geen mens op straat  geeft me de suggestie, dat die boom er voor mij staat. Er verschijnt vanzelf een glimlach dan.
Zelf hebben we wel een grote spar in de voortuin. Ik doe er geen lichtjes in. De gordijnen zijn dicht, als het donker wordt, dus zien we niets van die versiering. Bovendien let ik op het elektrisch verbruik en dan tellen ook de kleintjes.
Binnen gaan wel de lichtjes aan en bovendien elke ochtend vroeg een kaarsje. Hond in de ene stoel, ik in de andere. Lekker ontbijten, een moment voor mezelf.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook zo leuk al die versiering en ook hier zie ik steeds meer buiten versiering .Zelf doe ik er ook niet aan omdat de luxaflex 's avonds dicht is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij dezelfde reden om zo min mogelijk extra lichtjes aan te doen. Zuinig omgaan met energie. Er wordt al zoveel verspild.

    BeantwoordenVerwijderen