Volgers

Volgers

maandag 17 december 2018

het Brieltje





We gingen weer een keer thee drinken bij mijn oude tantetje. Dat is altijd een duik in het verleden. Zij praat daar veel over en ik ken de meeste mensen uit haar verhalen wel. Ze heeft een geweldig lange termijn geheugen.
Daardoor viel het me op, dat ze niet meer wist, dat ik begin jaren '90 een paar keer per jaar bij haar en mijn oom logeerde. Toen mijn ouders niet meer leefden ,was de kring ooms en tantes rondom hen bang, dat ze me nooit meer zouden zien. Ik probeerde elk jaar een paar keer naar den Briel te gaan. De vaste groep ooms en tantes bezoeken.
Eerst sliep ik jaren bij een zus van mijn moeder. Maar die raakte dement en dat ging niet meer. Daarna was de broer van mijn vader en zijn vrouw (het bewuste tantetje)mijn logeeradres.
De één na de ander  van de groep overleed. Uiteindelijk bleef alleen dat ene tantetje over. Helaas kon ik door ziekte niet meer gaan logeren daar. Mijn zus nam dat over. Tantes financiële zaken worden door mijn broer verzorgd. En mijn man en ik gaan af en toe nog even op de thee. Het zal vreemd zijn, als die laatste schakel met mijn vroege verleden er niet meer is.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om weer even naar je tante te kunnen gaan .Je hebt wel mooie herinneringen aan je familie . Hebben je tantes en ooms kinderen waar jij contact mee hebt vraag ik me af .Mijn ouders zijn op late leeftijd getrouwd dus tantes en ooms zijn er al lang niet meer helaas .Ook neven en nichten waren allemaal veel ouder dan ik en daar had ik dus [ helaas] niets mee . En niet te vergeten wat een leuke foto .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de groep,die bij ons in de zaak werkte heeft geen kinderen. Anderen wel en laatst ontmoette ik een nichtje op facebook(gaat wel goed in tegenstelling met jouw verhaal)

      Verwijderen