Volgers

Volgers

zaterdag 8 december 2018

geurtjes





Vrijwel elke avond brandt een klein half uurtje de lampe Berger. Vanwege de geur van stoofpotten of wintergroenten, vooral spruitjes(brrr…). Ook als overdag de natte hond te ruiken is, werk ik het luchtje weg.
Ik ben blij, dat een paar jaar geleden een buurvrouw me over deze manier van echt geuren laten verdwijnen vertelde. Zij heeft vier honden en drie katten en je ruikt ze niet.
Toen vonden we ook nog in een Franse kringloopwinkel een oud reservoir en een lont met steentje. Samen een euro. De nieuwe kapjes waren het duurste onderdeel.
De lekkerste geur vind ik caresse de coton. Alsof er een stapeltje schoon wasgoed, net van de lijn naast je ligt. Ik gebruik maar zo'n 10% geurolie, de rest is neutrale brandstof. Voor mijn goed ruikende neus net genoeg.
Het vullen van het reservoir is een precies werkje. Ik wachtte er mee tot na het eten. Anders ruik je nog de vage parfumgeur via de vingers aan je voedsel. Voorlopig kan ik weer vooruit en wil ik best voor mijn man morgen nog een keer spruitjes klaarmaken.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er geloof ik wel eens iets over gelezen .Ik ben dol op geurtjes en dat heb je gelezen geloof ik .Maar ook de heerlijke geuren van mooie kruiden en bv gebakken uien en dergelijke is natuurlijk heel erg lekker .Ik heb een kleine huiskamer waar ons keukenblok ook deel van uit maakt ,ook de slaapkamerdeur staat altijd open voor Mikki .De afzuigkap en het ventilatiesysteem op volle sterkte werkt helaas ook niet altijd echt goed .Maar ja we willen toch ook lekker eten maar af en toe die geur die zo lang blijft hangen arggghhh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik las je stukje en heb ook een set besteld, gisteren aangekomen en gelijk in gebruik genomen. Ruikt prima, nu nog mn favoriete geur, lavendel, bestellen.
    Dat is het leuke van blogs lezen, je doet goede ideeën op.
    Berber

    BeantwoordenVerwijderen